طلا و سکه امروز در مشهد چند قیمت خورد؟ (۴ مرداد ۱۴۰۳) قانون سامان‌دهی مسکن چه تاثیری بر بازار گذاشته است؟ قطع برنامه‌های عادی صداوسیما برای اعلام هشدار نارنجی هواشناسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۴ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت قیمت‌ها در بازار خودرو‌های داخلی افزایشی شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش ۱ تا ۲۱ میلیون تومان قیمت امروز ارز، طلا، سکه، بیت‌کوین (۴ مرداد ۱۴۰۳) | سکه امامی وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد آیا اگر وام بگیریم، یارانه‌مان قطع می‌شود؟ بی‌توجهی بورس به دلار نیما فعالیت سامانه‌های ساتنا، پایا و چکاوک، امروز پنجشنبه (۴ مرداد) برقرار است شرایط خانه دار شدن دهک‌های ۱ تا ۴ آسان شد + جزئیات نرخ جدید جریمه روزانه خودرو‌های فاقد معاینه فنی اعلام شد قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش ۷ هزار تومانی قیمت گوجه فرنگی ۲۹ میلیون پیام هشدار برای پرمصرف‌های برق ارسال شد | برخی مشترکان بیش از ۳ میلیون پول برق می‌دهد قیمت جدید «ری را» تکذیب شد + فیلم (۳ مرداد ۱۴۰۳) بانک های کل کشور، پنجشنبه ۴ مرداد تعطیل شدند + ساعت کاری بانک ها در روزهای شنبه و یکشنبه قیمت انواع مدل‌های موبایل امروز چند؟ (۳ مرداد ۱۴۰۳) کدام اصناف مشهد از تعطیلی چهار ساعته مستثنی هستند؟ خراسان رضوی بیشترین تعداد آثار تاریخی منقول کشور را داراست اعلام نرخنامه مصوب ۱۴۰۳ آموزشگاه‌های رانندگی در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) پرداخت ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به عشایر خراسان رضوی قطعی شد تعطیلی ادارات مشهد؛ معطل تصمیم‌گیری مسئولان | مشهد رکورد مصرف برق را شکست درخواست شرکت توزیع برق مشهد از اصناف برای همکاری در زمینه تعطیلی چهارساعته حدود ۳۵۵ تُن پیله‌ تر در خراسان‌رضوی تولید شد
سرخط خبرها

گرایش ۳۴ میلیون ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای | به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به میزان ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند

  • کد خبر: ۲۰۶۱۵۹
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
گرایش ۳۴ میلیون ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای | به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به میزان ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند
رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: گرایش ۳۴ میلیون ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای بر ضرورت سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در این صنعت خلاق تاکید دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در اختتامیه نهمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای فجر برگزار شد تصریح کرد: صنعت خلاق بازی‌های رایانه‌ای را یکی از فرصت‌های بزرگ خلق ارزش افزوده و اشتغال دانست‌ و گفت: امروز رقابت شرکت‌ها بر سر این است که محتواها تا چه میزان توجه و زمان از مخاطب جلب کنند. در ایران به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به میزان ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند یعنی سه میلیارد نفر-دقیقه، که این میزان ظرفیتی خارق‌العاده برای خلق ارزش افزوده، فرهنگ‌سازی و آموزش است؛ بنابراین به این حوزه باید به عنوان یک بازار جدی نگاه کنیم و وقتی درباره بازاری به این حجم و بزرگی صحبت می‌کنیم، قطعا باید حجم قابل توجهی از سرمایه‌گذاری را در این حوزه شاهد باشیم. این که معاونت علمی هم توجه ویژه‌ای به حمایت از توسعه این صنعت خلاق دارد، به دلیل اهمیت بالای این حوزه است.

وی اظهار کرد: خداوند در دو موهبت عقل و جان به بشر محبت خود را روا داشته و در سایه این دو نعمت خدادادی، دو مولود علم در سایه عقل و دیگری فرهنگ در سایه جان شکل گرفته‌اند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: علم وقتی به عرصه ظهور و پیاده شدن وارد می‌شود، فناوری را حاصل می‌کند؛ اما فرهنگ، محصول هنر را تولید می‌کند؛ بنابراین دو محصول نهایی فناوری و هنر ماحصل علم و فرهنگ هستند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که ترکیب فناوری، نوآوری و بازار، زمینه‌ساز شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان ترکیب نوآورانه‌ای از فناوری کسب و کار هستند و نوآوری‌های فناورانه عرضه می‌کنند. در سوی دیگر وقتی خلاقیت و هنر با کسب و کار ممزوج می‌شود، شرکت‌های صنایع دستی و فرهنگی به وجود می‌آیند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، افزود: وقتی فناوری، هنر و کسب و کار در این زمانه با یکدیگر ممزوج می‌شوند، موجود جدید و منحصر به فردی تحت عنوان شرکت یا مؤسسه خلاق را شکل می‌دهند. در شرکت‌های خلاق، بال فناوری و خلاقیت قوی‌تر است و در ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی این موضوع مورد توجه و حمایت قرار دارد.


منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->