یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گرایش ۳۴ میلیون ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای | به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به میزان ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند

  • کد خبر: ۲۰۶۱۵۹
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
گرایش ۳۴ میلیون ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای | به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به میزان ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند
رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: گرایش ۳۴ میلیون ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای بر ضرورت سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در این صنعت خلاق تاکید دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در اختتامیه نهمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای فجر برگزار شد تصریح کرد: صنعت خلاق بازی‌های رایانه‌ای را یکی از فرصت‌های بزرگ خلق ارزش افزوده و اشتغال دانست‌ و گفت: امروز رقابت شرکت‌ها بر سر این است که محتواها تا چه میزان توجه و زمان از مخاطب جلب کنند. در ایران به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به میزان ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند یعنی سه میلیارد نفر-دقیقه، که این میزان ظرفیتی خارق‌العاده برای خلق ارزش افزوده، فرهنگ‌سازی و آموزش است؛ بنابراین به این حوزه باید به عنوان یک بازار جدی نگاه کنیم و وقتی درباره بازاری به این حجم و بزرگی صحبت می‌کنیم، قطعا باید حجم قابل توجهی از سرمایه‌گذاری را در این حوزه شاهد باشیم. این که معاونت علمی هم توجه ویژه‌ای به حمایت از توسعه این صنعت خلاق دارد، به دلیل اهمیت بالای این حوزه است.

وی اظهار کرد: خداوند در دو موهبت عقل و جان به بشر محبت خود را روا داشته و در سایه این دو نعمت خدادادی، دو مولود علم در سایه عقل و دیگری فرهنگ در سایه جان شکل گرفته‌اند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: علم وقتی به عرصه ظهور و پیاده شدن وارد می‌شود، فناوری را حاصل می‌کند؛ اما فرهنگ، محصول هنر را تولید می‌کند؛ بنابراین دو محصول نهایی فناوری و هنر ماحصل علم و فرهنگ هستند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که ترکیب فناوری، نوآوری و بازار، زمینه‌ساز شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان ترکیب نوآورانه‌ای از فناوری کسب و کار هستند و نوآوری‌های فناورانه عرضه می‌کنند. در سوی دیگر وقتی خلاقیت و هنر با کسب و کار ممزوج می‌شود، شرکت‌های صنایع دستی و فرهنگی به وجود می‌آیند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، افزود: وقتی فناوری، هنر و کسب و کار در این زمانه با یکدیگر ممزوج می‌شوند، موجود جدید و منحصر به فردی تحت عنوان شرکت یا مؤسسه خلاق را شکل می‌دهند. در شرکت‌های خلاق، بال فناوری و خلاقیت قوی‌تر است و در ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی این موضوع مورد توجه و حمایت قرار دارد.


منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->